Saturday 25 February 2017

MISTERI Diabetis yang perlu anda ketahui

Penghidap diabetis akan derita sepanjang hidupnya. Diabetis adalah membunuh secara perlahan dan lambat.
Derita itu tidak dapat ditunjukkan dengan mata kasar kerana daging penghidap diabetis dimamah secara perlahan-lahan sepanjang hidupnya.


Hilang nikmat seketika. Kak zura berkongsi berdasarkan pengalaman ibu kak zura sendiri.

Cuba perhatikan lah jika ada antara ahli keluarga penghidap diabetis, lama-kelamaan saiz tubuh mereka menjadi semakin kurus dan kaki boleh nampak rangka saja.
Ini antara simptom-simptomnya
========================
- Sentiasa Haus dan banyak minum
- Lapar dan banyak makan
- Sering kencing
- Berat badan menurun
- Mata kabur
- Luka lama sembuh
- Mudah terjadi infeksi pada kulit (gatal-gatal), saluran kencing dan gusi
- Ngilu atau kebas pada tangan atau kaki
- Badan terasa lemah
- Mudah mengantuk
Gejala-gejala di atas sering dijumpai, tapi pada beberapa orang sering tidak dijumpai gejala sama sekali.
Untuk memastikannya, diperlukan pemeriksaaan darah di laboratorium.
Next : Nak tahu siapa penderita diabetis?
Nantikan..............

Share From our heart,

with love,
azura yusop
011-10753394
azuraredhuan@gmail.com
SID011-10753394

No comments:

Post a Comment


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif