Monday 16 January 2017

PENGHIDAP DIABETIS TEGAR KINI SEMBUH : SIRI 3


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari ini kita teruskan lagi kisah diary diabetis Ibuku pada siri ke 3. 

Topik hari ini kita sambung dengan bagaimana ibu bertahan sebagai diabetic selama hampir 30 tahun. 

Yang terlepas boleh baca semula di album diary diabetis ibuku. 

Ibu bertahan dengan makan ubat hospital. Ibu berjumpa doktor cinta 2kali sebulan. 

Ibu bertahan dengan makan ubat. Dah berpapan-papan ubat ibu makan sepanjang bergelar diabetis tegar. 







Makan ubat macam makan kacang. Tak makan je ubat siap la....bersezzzzzuppp naik bacaan gula. 

Paling kelakar lawak king...bila tak makan manis gula bertambah tinggi. Dan setiap kali tinggi, setiap kali itulah dos ubat akan ditambah. 

Tak sanggup nak tengok ubat ibu. Cuma ayah saja setia melihat ubat ibu saban hari. Pada mulanya kami langsung tak ambik kisah.

Bila ibu bertahan dengan ubat, result bacaan gula juga bertahan dan tidak pernah tunjuk bacaan yang tepat. Bertambah naik dan tidak menunjukkan penurunan langsung.

Ibu terpaksa melalui fasa-fasa azab apabila terpaksa menganggung beberapa kesan buruk akibat diabetis.

Nak tahu apa kesannya?

Saya akan kongsikan di next episod. Stay tune


Stay tune,
Share from our heart


salam sayang,


Nur Azura bt Mohamad Yusop


011-10753394

azuraredhuan@gmail.com





No comments:

Post a Comment


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif